محمود معظمی

محمود معظمی

محمود معظمی

محمود معظمی

محمود معظمی ده نمک ، محمود معظمی کیست
محمود معظمی اپارات ، محمود معظمی سکویا ، محمود معظمی هدف ، محمود معظمی و همسرش ، محمود معظمی اهل کجاست ، محمود معظمی اینستا

کلمات کلیدی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

محمود معظمی هدف

برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با استاد محمود معظمی در حوزه ی موفقیت ، روانشناسی ، قانون جذب و … لطفا روی محمود معظمی کلیک کنید .

.

همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :

آموزش فروش و بازاریابی

آموزش مدیریت و کسب و کار

آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب

آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )

.

برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه­ ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .

.

.

.

.

.

 

 

 

آموزشی _ انگیزشی :

 

 

 

 

 

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                               

📚 ۱۰ اشتباه بزرگی که شرکت ها در قیمت‌گذاری مرتکب میشوند(بخش دوم- پایانی)

 

 

6⃣ مشوقهای فروش به غلط تعیین شده است

 

مشوقهای مبتنی بر فروش حجمی باعث افت ناگهانی سود می‌شوند چرا که فروشندگان مجبورند حجم فروش را حتی به بهای عرضه به کمترین قیمت ممکن بالا ببرند. این اشتباه بویژه زمانی که فروشندگان اختیار مذاکره درخصوص میزان تخفیفات را دارا هستند هزینه‌های بیشتری به بار می‌آورد. 

 

7⃣تغییرقیمتها بدون پیش‌بینی واکنش رقبا

 

استراتژی قیمت‌گذاری نمی‌تواند در خلا و در حلقه ای بسته تدوین شده و میبایست شامل پیش‌بینی‌ حرکات رقبا نیز باشد.  در روش های قیمت گذاری بر اساس رقابت با رقبا در بازار فروش محصولات مهمترین عامل رقابت می باشد برای استفاده از این روش ابتدا باید لیستی از قیمت رقبا تهیه شود و قیمت ها به صورت رقابتی با آن لیست اعلام گردد.

 

8⃣ استفاده نابجای شرکتها از منابع در مدیریت قیمت‌گذاری

 

سه متغیر اساسی در محاسبه سود یک شرکت وجود دارد: هزینه، حجم فروش و قیمت متوسط. بیشتر تیمهای مدیریتی روی طرح‌های کاهش هزینه متمرکز بوده و تا حدودی از حجم فروش خود نیز اطمینان دارند. در عین حال بسیاری از شرکت‌ها به روش‌های ساده قیمت‌گذاری اکتفا میکنند درحالی که برخی دیگر از شرکت‌ها از روش‌های بسیار پیچیده و فناوری‌های نوین برای ردیابی و کنترل هزینه‌های خود با جزئیات ریز و در لحظه استفاده می‌کنند.

 

9⃣ شکست شرکت‌ها در راستای بهینه‌سازی قیمت‌ها از طریق  ایجاد روش‌های نظام مند درونی 

 

یکی از عادتهای بنگاههای اقتصادی برگزاری جلسات عجولانه و دقیقه نودی با عنوان “جلسات قیمت گذاری” است که در آن برای قیمت یک محصول یا خدمت جدید تصمیم گیری می‌شود. در عین حال مواد مورد استفاده در این جلسات به منظور تصمیم گیری درخصوص قیمت نهایی  عمدتا محدود به گزارشات انگشت شماری از فروشندگان،و شاید فهرست قیمتهای سال گذشته رقبا و یا محاسبات محتاطانه یک مامور مالیاتی در مورد ساختار هزینه های تولید و دیگر مفروضات میشود.

 

🔟 هوش قیمت گذاری  شرکت‌ها بیشتر متکی بر اطلاعات برآمده از فروشندگان و دیگر پرسنل صف سازمان است

 

اطلاعات برآمده از پیشانیهای مواجهه با مشتری هرچند ذی قیمت و ارزشمند هستند اما نمیتوان در تعیین قیمت به آنها متکی بود چرا که این اطلاعات گاه مبتنی بر حدس و گمان بوده و مشتریان به ندرت تمام حقیقت را به فروشندگان منتقل می‌کنند. در مقابل شرکتهای هوشمند، از ابزارهای کیفی تحقیقات بازار و همچنین افراد آموزش دیده و متخصص برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند ارزیابی دقیقی از ادراکات پیرامون ارزش بازار خود به دست آورند.

با این همه قیمت گذاری هرچند اصلی ترین مسیر دست یابی به سودآوری محسوب میشود اما به همین نسبت مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                               

📚 نیازمند رهبریم نه مفسر

 

جهت فارغ شدن از مشکلات فعلی و دستیابی به آرمانهای شخصی و اجتماعی، ما نیازمند رهبر شدن و رهبر داشتن در حوزه های مختلف هستیم.

 

 واقعیت کنونی این است که سیستم آموزشی و دانشگاهی ما بیشتر در حال پرورش مفسر است تا رهبر

 

اکثر دانش آموختگان و روشنفکران مفسر مسایل و آرمانها هستند.

در این مسیر ما حتی خاصیت پیروی خوب را نیز از دست داده ایم!

 

مرتضی یوسفی طهارم

 

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۱۹.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۷]

[ Photo ]

💥 خوب درس خواندن از نگاه پدر پولدار و پدر بی پول

 

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۱۹.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۷]

[ Photo ]

💥 پیر شدن, اجباری است.

 

اما رشد کردن, اختیاری است!

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۱۹.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۷]

📚 کارآفرینی یک پروژه است یا یک سبک زندگی؟

 

پروژه کارآفرینی شاید بهترین نامی باشد که بتوان بر روی فعالیت کارآفرینی در ایران گذاشت.

 

چون بر خلاف بسیاری از فرهنگ‌ها و اقتصادها که کارآفرینی در آن، یک سبک زندگی است و آغاز دارد و پایانی ندارد و دائماً فرصت‌هایی برای رشد و پیشرفت و بهبود ایجاد می‌کند، برای بسیاری از ما، کارآفرینی یک تب است.

 

بیش از آنکه فرایند کارآفرینی برای ما جذاب باشد، دستاوردهای کارآفرینی برایمان مهم است.

 

💡 پروژه کارآفرینی از این جهت می‌تواند عنوانی معنادار باشد که بسیاری از کسانی که سودای کارآفرینی را در سر دارند،

درست مانند یک پروژه، نقطه‌ی شروع و پایان مشخصی را برای کارآفرینی در نظر می‌گیرند و منتظر هستند تا پروژه کارآفرینی به پایان برسد و بتوانند از میوه‌های این تلاش استفاده کنند و در سایه دستاوردهای آن بیاسایند.

 

منبع متمم

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۱۹.۰۲.۱۹ ۲۱:۵۵]

📚 دانش شوفری یا دانش واقعی!

 

ماکس پلانک بعد از دریافت جایزه ی نوبل فیزیک در سال1918، به تور دور آلمان رفت. هر جا دعوت میشد، همان سخنرانی اش را درباره ی مکانیک جدید کوانتوم ایراد می کرد. بعد از مدتی شوفر پلانک سخنرانی او را از حفظ شده بود و یک روز به او گفت: "پروفسور پلانک، این که هر ورز باید یک سخنرانی ارائه بدهی حتما خسته کننده است. نظرت چیست در مونیخ من سخنرانی کنم؟ تو می توانی ردیف جلو بنشینی و کلاه شوفری مرا بپوشی. این کار برای هر دوی ما تنوع هست." پلانک از این ایده خوشش آمد. بنابراین، آن روز عصر راننده سخنرانی طولانی یی راجع به مکانیک کوانتوم در برابر حضاری شناخته شده ارائه داد. در ادامه، یک استاد فیزیک بلند شد و سوالی کرد. راننده خودش را عقب کشید و گفت:" هرگز فکر نمیکردم کسی در شهر مدرنی مثل مونیخ چنین سوال ساده ای بپرسد! شوفر من جوابش را می دهد!"

 

به عقیده یکی از بهترین سرمایه گذاران جهان، دو نوع دانش وجود دارد. اول، دانش واقعی. آن را در افرادی می بینیم که زمان وتلاش فراوانی برای فهم یک موضوع صرف کرده اند. نوع دوم، دانش شوفر نامیده می شود، دانش افرادی که یاد گرفته اند وانمود کنند بلدند.

کارشناسان واقعی واقف اند به مرزهای آن چه می دانند و آن چه نمی دانند. اگر احساس کنند خارج از دایره توانایی شان قرار دارد. به سادگی سکوت میکنند یا می گویند:" من نمی دانم" این جمله را هم بدون عذر خواهی و حتی با افتخار بیان می کنند. از کسانی که دانش شوفری دارند هر جمله ای خواهیم شنید غیر از این.

 

منبع: کتاب "هنر شفاف اندیشیدن" اثر رولف دوبلی

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۱۹.۰۲.۱۹ ۲۱:۵۶]

📚 چرا استیو جابز در ذهن ها ماندگار شد؟

 

 با مهمترین ویژگیهای شخصیتی استیو جابز آشنا شوید:

 

   استیو جابز، یکی از خاص ترین افراد در طول تاریخ کمپانی های تکنولوژی است. او اپل را تاسیس کرد، سپس از آن اخراج شد و پیکسار را تاسیس کرد، آنرا تبدیل به کمپانی موفقی کرد و سپس دوباره به اپل بازگشت و نه تنها آنرا از نابودی نجات داد، بلکه آنرا تبدیل به یکی از موفق ترین کمپانی هایی کرد که تا این لحظه وجود داشته است.

 

 اگر استیو، در اولین مرحله و بدون تجربه هیچ شکستی، موفق میشد، کاراکتر او اینقدر جذاب نبود، اما او 3 مرتبه از صفر آغاز کرد و به موفقیت های بزرگ رسید و به همین علت، تقریبا از دید همه، به یک قهرمان جهانی تبدیل شده است.

 

 دلایل زیادی برای اثر گذار بودن و قهرمان شدن او وجود دارد. ما در این مقاله 5 دلیل اصلی را ذکر می کنیم تا بتوانید با ساخت این ویژگیها در خود، به موفقیت مورد نظرتان برسید.

 

 

5 دلیل برای اثر گذار بودن استیو جابز

 

1⃣ بسیار قانع کننده بود

 

 وقتی بیشتر درباره زندگی او مطالعه میکنید، متوجه خواهید شد که شخصیت او، بسیار تاثیر گذار بوده است. او می توانست مردم را به خوبی قانع کند و ملاقات های ساده خود با دیگران را، به قرارداد های سود آورد تبدیل کند. به همین علت است که می گوییم ۹۰ درصد موفقیت شما در زندگی، به دانش روانشناسی شما یا بصورت دقیق تر، میزان مراجعات شما به  هر آنچه که برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید را بصورت جامع و تفکیک شده، بیان کرده ایم.

 

2⃣ او هیچگاه نه را قبول نمی کرد

 

 استیو هرگز نه را قبول نمی کرد. او به این معروف بود که در خواسته هایش، بسیار صریح بود. او یک خواسته و سوال را آنقدر تکرار می کرد تا نهایتا پاسخ آن را بیابد. به همین علت، مردم و کارمندانش، معمولا از بحث مستقیم با او خودداری می کردند زیرا می دانستند او توانایی بسیار بالایی در قانع کردن دیگران داشت تا جایی که هر کسی همراه با ایده او میشد و نمی توانست مقاومت کند.

 

3⃣ او اهمیت بیشتری به محصول میداد تا به پول فروش آن

 

 استیو هرگز به پول اهمیتی نداد. وقتی به سی سالگی رسید، ثروت خالص او ۱۰۰ میلیون دلار بود و چند سال بعد نیز یک میلیاردر شد اما در تمام اوقات، تمرکز اصلی او روی تولید محصولات ماندگار بود، نه ثروتمند شدن. او کمپانی هایی را می شناخت که حتی پس از رفتن موسسین آن، کماکان معروف ماندند. به همین علت تمام تمرکزش را روی ساخت محصولاتی با کیفیت می گذاشت.

 

4⃣ او میخواست زندگی ها را عوض کند.

 

بسیاری از افراد، آرزوهای کوچکی دارند. آنها ماشین خوب، کار مناسب و همسر خوبی میخواهند. اما برای استیو جابز، همه چیز متفاوت بود. او میخواست زندگی مردم را توسط محصولاتش بهتر کند و به همین علت است که هنوز اسم او بر سر زبانهاست، با اینکه خود، دیگر کنار ما نیست.

 

5⃣ او هیچ اهمیتی به واقعیت نمی داد

 

 استیو هیچ اهمیتی به این مساله نمیداد که واقعیت چیست. او مهندسین را مجبور به تولید محصولاتی می کرد که عملا تولید آنها قبل از وجود شرکت اپل، غیر ممکن بود. مهم نیست که این محصول، یک مک بوک بسیار نازک بود یا محصولی با پیچیدگی آیفون و آیپد، همین آگاهی استیو جابز و نپذیرفتن واقعیتها از سوی او بود که باعث الهام گرفتن دیگران و کارمندانش میشد و او را تبدیل به رهبری موفق می کرد.

 

💡 چطور از این مقاله به سود خود استفاده کنید ؟

 

زندگی استیو جابز، اثباتی بر این مساله است : تا زمانیکه با مداومت به دنبال رویاهای خود هستید، هیچ غیر ممکنی وجود ندارد. او کامپیوتر را دید و به رویای ساخت یک کامپیوتر خانگی مشعول شد حال آنکه همه کمپانی های بزرگ فکر می کردند کامپیوتر ها هرگز به یک شخص معمولی فروخته نخواهند شد اما نهایتا در طی چند سال، همه مسیر استیو را دنبال کردند.

 

از آنجایی که او عمیقا به خود باور داشت، مردم را نیز به این سمت هدایت کرد که به او باور داشته باشند و به همین علت است که او تبدیل به قهرمانی شد که امروز همه او را میشناسیم. مهم نیست رویایتان چیست، به رویایتان باور داشته باشید و آنرا دنبال کنید تا به واقعیت شما تبدیل شود. فراموش نکنید : l کاری را شروع می کنید، هرکسی غیر از خودتان، محصول و رویاهای شما را احمقانه خواهد دانست، پس این شما هستید که باید عمیقا به خود باور داشته باشید.

 

 ما در این زندگی، در قوانینی محبوس شده ایم که بسیاری از آنها را دیگران درست کرده اند و به همین علت است که هیچوقت پتانسیل واقعی خود را کشف نمی کنیم. استیو یکی از افرادی بود که بر خلاف این قوانین، طغیان میکرد و نهایتا نیز ثابت کرد که این قوانین، قابل شکسته شدن هستند. بله مسیر آسان نبود، بهایی که باید بپردازید زیاد است اما اگر آن را صحیح انجام دهید، ممکن است استیو جابز بعدی باشید.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۱۹.۰۲.۱۹ ۲۱:۵۷]

💥 آیا می‌دانید از سال ۱۳۸۸ تاکنون دست‌کم یازده کتابِ ترجمه از دونالد ترامپ در ایران منتشر شده است؟

 

برخی از این کتاب‌ها:

ـ مثل یک قهرمان فکر کن، انتشارات ارسطو، ۱۳۹۳

 

ـ دست‌های طلایی، رابرت کیوساکی و دونالد ترامپ در کنار یکدیگر ۲۰۱۱

 

ـ چگونه مثل یک بیلیونر فکر کنید، انتشارات نسل نواندیش، ۱۳۹۰

 

بزرگ فکر کن، انتشارات فریور، ۱۳۸۸

 

۱۰۱ راه موفقیت، انتشارات ریواس، ۱۳۹۴

 

ـچرا می‌خواهیم شما ثروتمند باشید، انتشارات نسل نواندیش، ۱۳۹۴

 

چگونه در زندگی برنده شوید، انتشارات فرهنگ صبا، ۱۳۹۳

 

 

 برخی از این کتاب‌ها با دو ترجمه به بازار آمده‌اند.

 

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۱۹.۰۲.۱۹ ۲۲:۳۷]

[ Photo ]

مسئله این نیست که

چقدر میتوانید محکم ضربه بزنید؛

مسئله این است که

چقدر میتوانید محکم ضربه بخورید

و همچنان به حرکت ادامه دهید.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۱:۰۵]

  تئوری خستگی اجتماعی

 

تئوری خستگی اجتماعی را باید جهت تفسیر برخی از رفتارها اجتماعی به ادبیات این علوم اضافه کرد.

 

مبنای برخی رای ها و اظهار نظرها جهت عدم مطلوبیت و ضرورت تغییر یک سیستم، مسئولانه و..  لزوماً عقلایی نیست.

 

در خیلی موارد، خستگی فرد و جامعه از فرد و سیستم حاضر است که باعث درخواست تعویض یا تغییر می شود.

 

حضور افرد و یک سیستم به مدت طولانی باعث تشدید چنین واکنشی و برانگیختن احساس ضرورت تغییر می شود

 

و گاهاً فرد و سیستم جایگزین حتی کارایی بهتری ندارد و حتی برعکس نیز می باشد!

 

 مرتضی یوسفی طهارم

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۱:۰۹]

💥 ۹ نقطه غیرمعمول برای فضای تبلیغات

 

درگذشته بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات چاپی و بسته‌های پستی مستقیم به آدرس مخاطبین همه و همه گزینه‌هایی بود که یک مدیر تبلیغات برای بازاریابی و فروش در اختیار داشت. اما این روش‌ها در عمل به تاریخ پیوسته‌اند، هرچند که همچنان بسیاری از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

 

امروزه دیگر پرسش این نیست که “کجا باید تبلیغ کنم؟”، بلکه پرسش این است که “کجا نباید تبلیغ کنیم؟!”

 

خواه در یک آژانس تبلیغات کار می‌کنید، یا اینکه خدمت و یا محصولی در اختیار دارید که نیاز به تبلیغ و ترویج آن دارید، به این نه نقطه غیرمعمول برای فضای تبلیغات خود بی اندیشید؛ و البته هرگز این فکر را به ذهن خود راه ندهید که اجرای چنین تبلیغی شدنی نیست. زمان‌هایی بود که هیچ‌کس به فکر استفاده از نقاط غیرمعمول به عنوان فضای تبلیغات نبود؛ اما امروز این‌چنین تبلیغات دیگر نوعی نرم به‌حساب آمده و کاملاً طبیعی است. مثلاً نیازی نیست که یادآوری کنم امروزه تبلیغ در توالت‌های عمومی یک‌چیز کاملاً معمول است!

و اگر می‌بینید در بازار شما چنین کاری صورت نمی‌پذیرد، شما آغازگر آن باشید.

 

1⃣ پیشانی و دیگر قسمت‌های بدن

 

امروزه مردم همواره در پی تحصیل پول با سرعت و با راه‌های آسان هستند. حتی اغلب پیدا می‌شوند افرادی که حاضرند در این راه‌کارهای عجیب‌وغریب هم بکنند. یکی از این روش‌ها تاتو کردن لوگو یا آدرس وب‌سایت خودتان به‌صورت دائم یا موقت بر روی قسمتی از بدن آن‌هاست.

 

2⃣ در بازی‌های ویدئویی

 

امروزه بودجه تهیه و تولید بازی‌های ویدئویی برابر با فیلم‌های سینمایی بسیار بزرگ و مطرح است و دقیقاً همانند آن‌ها، تهیه‌کنندگان بازی‌های ویدئویی همواره به دنبال راه‌هایی برای تأمین بودجه لازم برای تهیه این بازی‌ها هستند. استفاده از تبلیغات در این بازی‌ها همچنین کمک می‌کند تا فضای بازی‌ها بسیار امروزی‌تر به نظر برسد. به نظر شما برند شما می‌تواند در فضای یک بازی ویدئویی حضورداشته باشد؟

 

3⃣ پوشش کانال‌های زیرزمینی تأسیسات و زیرساخت

 

شهرها هم به دنبال راه‌هایی برای تحصیل پول جهت کمک به متعادل کردن یا به حداقل رساندن میزان بودجه دریافتی هستند. پوشش کانال‌های زیرزمینی تأسیسات و زیرساخت فرصت‌هایی بسیار عالی برای جلب‌توجه مردم ناآگاه در اختیار برندها قرار می‌دهد، خصوصاً در شهرهای بزرگ.

 

4⃣ نقاله چمدان‌ها در فرودگاه

 

نقاله چمدان‌ها در فرودگاه عموماً با افراد بسیار زیادی احاطه‌شده است که اغلب هیچ کاری غیر از ایستادن و نگاه کردن ندارند و کیف و چمدان‌های زیادی هستند که بر روی آن‌ها حرکت می‌کنند. هر زمان که دنبال مخاطبی چنین شیفته و بیکار نیاز داشتید، حتماً و حتماً از این فرصت کمال استفاده را ببرید.

 

5⃣ نقاله انتقال کالاهای خریداری ‌شده در جلوی صندوق فروشگاه

 

این مورد هم مشابه با مورد قبل محلی است که موردتوجه و دقت صدها و یا شاید هزاران نفر در هرروز قرار دارد و اگر این کار در صدها مغازه مختلف تکرار شود، در دید هزاران هزار نفر قرار می‌گیرد.

 

6⃣ کف کفش

 

چه کسی ته کفش دیگری را نگاه می‌کند؟ خوب، طبیعی است که همه نگاه می‌کنند. اغلب مردم در زمان استراحت یک پای خود را بر روی پای دیگر قرار می‌دهند، یا پای خود را بلند کرده و بر روی میز قرار می‌دهند، یا یک پای خود را بر روی زانو پای مخالف خود قرار می‌دهند. به این موضوع هم‌فکر کنید، آیا این محل، می‌تواند محل مناسبی برای معرفی محصول یا برند شما باشد؟ توجه داشته باشید که این محل، درواقع قدرت میخکوب کردن و نگاه کردن مردم عادی را دارد و باوجود گوشی‌های هوشمند که امروزه استفاده از آن‌ها بسیار رواج پیداکرده است، همه و همه با دیدن آدرس وب‌سایت شما در کف کفش بغل‌دستی خودشان سریع می‌توانند بازدید از وب‌سایت شما داشته باشند.

 

7⃣ تیر چراغ‌برق، خطوط عابر پیاده و . . .

 

زمانی که یک عابر پیاده در کنار خیابان در انتظار ایستاده تا چراغ عابر سبز شود و وی عبور کند، حداقل 10 ثانیه یا شاید هم بیشتر را باید صبر کند و در عمل قادر به انجام کاری نیست و این لحظه و مکان فرصت بسیار مناسبی برای نشان دادن تبلیغ محصول یا خدمت شما به وی است.

 

8⃣ اتومبیل‌ها

 

روزانه هزاران هزار خودرو از جلوی چشم هر فردی عبور می‌کند که با استفاده از یک تابلو کوچک مغناطیسی می‌توانید آن را تبدیل به یک تابلو یا بیلبورد متحرک برای محصول یا خدمت خود کنید.

 

9⃣ تصاویر امنیتی و یا همان کپچا

 

شاید حداقل در فضای اینترنت و در همین یک هفته اخیر با حداقل یک تصویر امنیتی روبرو شده باشید. منظورم یکی از همان فضاهای کوچکی است که برای نشان دادن به یک وب‌سایت که شما یک انسان هستید، مجبور به تایپ کردن عدد یا حروفی در داخل آن می‌شوید. این عبارات را می‌توانید حتی به موضوع یا نکته‌ای جالب و سرگرم‌کننده هم تبدیل کنید

 

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۱:۱۰]

📚 سه اتفاق خوشایند هر روزتان را یادداشت کنید

 

 روانشناسان می گویند:

هر روز سه اتفاق خوشایندی که برایتان افتاده است را بنویسید.

 

سه اتفاق حتی کوچک.

 

این کار را برای 21 روز ادامه دهید. "سه اتفاق هر روز باید مختص آن روز باشند."

 

💡 این کار مغز را عادت می دهد که بر روی مسائل مثبت تمرکز کند و بر طبق تحقیقات انجام شده، چنین عادتی (حتی بیشتر از حس موفقیت) باعث خوشحالی شما می شود...

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۴:۲۷]

[ Photo ]

یه روز به خودت میگی،

آسون نبود ولی من انجامش دادم.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                             

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۶]

[Forwarded from مشاوران کسب و کار]

‍ (http://axnegar.fahares.com/axnegar/dndRbXVhaZ97he/8270267.jpg) ‍ چند نکته کوچک برای فهم واژه

"مذاکره"🗣

بخش اول:

 

هرکا به این نتیجه رسیدیم که به شخص دیگری برای رسیدن به هدف خود نیاز داریم در قالب یک مذاکره کننده قرار خواهیم گرفت.

 

یک مذاکره کننده موفق  میبایست قدرت بیشتری در مذاکره داشته باشد.

چه کسی قدرت بیشتری دارد ؟💪

کسی که اطلاعات و دانش بیشتری دارد .🧠

دانش بوسیله کتاب اینترنت ، شبکه های اجتماعی و یا با پرسش از افرادی که در ان حوزه فعال هستند بدست می اید.👀

 

BATNA:best alternative to a negotiation agreement

💡نکته: در یک مذاکره پلن  B  یا بتنا خود را مشخص کنید.

گاهی نقشه شکست یا نقشه پشتیبان شما میباشد.

بتنا بهترین جایگزین برای توافق در مذاکره میباشد.

مراقب باشید نشان دهید که شما یک بتنا دارید اما طرف مقابل نباید از جزییات بتنا شما مطلع شود.

 

برای مثال اگر قصد خرید یک لباس را دارید میتوانید نشان دهید درصورتی که خرید موفقیت امیز نباشد شما نقشه جایگزین دارید اما نباید بتنای شما کامل بیان شود.

در واقع بتنا مجموعه اقداماتی است که شما در صورتی که مذاکره به نتیجه مطلوب نرسد انجام خواهید داد.

 

💡💡نکته ۲ :

Zopa :Zone of possible agreement

ناحیه ایی که امکان توافق در ان وجود دارد

در یک مذاکره ناحیه که امکان توافق در ان وجود دارد را مشخص کنید.

اگر بحث بر روی قیمت است حداقل و یا حداکثر قیمت مطلوب  مدنظر خود و دیگری اگاه باشید.

 

💣برای ورود و شروع مذاکره بهتر است با یک پیشنهاد باز وارد مذاکره بشوید.

 

🕐شروع مذاکره ما وابسته به ۳ عامل است:

۱-علاقه ما از نتیجه

۲-شرایط محیط  (بازار )

۳ اطلاعات ما از پلن بی طرف مقابل

 

🔔اگر از بتنا یا پلن بی طرف مقابل اطلاعات داشته باشید دست برتری با شما خواهد بود.معمولا  مذاکره کننده ها قبل از مذاکره تلاش زیادی میکنند که از پلن بی  طرف مقابل با خبر شوند.

 

💎💎اگر شخصی مجبور به فروش یک وسیله باشد یعنی پلن بی ضعیفی داشته باشد.

خریدار قدرت چانه زنی بیشتری خواهد داشت.

پس این خریدار که  از ضعف پلن بی فروشنده باخبر است.  قدرت زیادی خواهد داشت.

 

به خاطر داشته باشیم شروع کننده مذاکره چهارچوب مذاکره را مشخص میکند.

محقق ها معتقد هستند خروجی هر مذاکره به ۲ پیشنهاد اول بستگی دارد.

 

🧐بهتر است پیشنهاد شما  پیشنهادی باز  در محدوده مطلوب  طرف مقابل  و خودتان قرار داشته باشد. ( ناحیه زوپا یا محدوده  مطلوب طرفین)

چند دقیقه ابتدایی شروع مذاکره خیلی مهم است.در صورت وجود شرایط  ابتدا کمی فضا را با مکالمات دوستانه گرم کنید.👥

 

با تعریف مثال یا داستان های کوتاه یا خاطرهایی  با موضوع مربوط به بحث را به موضوع اصلی میتوانید نزدیک کنید🍁

تحقیقات نشون داده اگه در شروع مذاکره کمی خوب و دوستانه صحبت کنیدنتیجه پایانی مناسب ترخواهد بو🤝

 

در شروع کار نشانه های مثبت را ارائه دهید

👌👌اما تحقیقاتی در سال 2006 انجام شد نشون داد اگه در میان مذاکره نشان دهید که با روند مذاکره موافق نیست نتیجه نهایی برای شما مطلوب تر خواهد بود.یعنی چهره رفتار و گفتار  شما به شکلی باشد که خیلی شما راضی از این نتیجه نیستید. (ترامپ به خوبی این را بلد است)

 

🤟سعی کنید جدولی تهیه کنید شامل سه ستون در ستون اول جدول همه موضوعات را بنویسید بتنا ، نقطه مطلوب ، اگه کالایی  قرار خریدو فروش بشود قیمت کیفیت اگر قرار برای خواستگاری بروید مهریه جهیزیه  شیربها 😉

در ستون دوم اولویت و علاقه را برای خودتان مشخص کنید و ذکر کنید.

 

🧞‍♀همین کار را در ستون سوم از دیدگاه دیگری انجام دهید این جدول شما را کمک میکنید که فهم خوبی از پیشبرد مباحث مذاکره داشته باشید.🧞‍

 

برای رسیدن به یک مذاکره برد _برد میبایست مسائل را بصورت تفکیک شده بیان کنیم.هیچ مذاکره ایی به نتیجه برد برد نمی رسد مگر اینکه چند راه حل یا گزینه داشته باشد. 🔡🔠

 

💯سعی کنید علاقه مندی خودتان را در شروع مذاکره بیان کنید.

 

🤞برای رسیدن به مذاکره برد برد میتوانید از طرف مقابل سوال کنید سوالاتی با اما و اگر ...

اینگونه‌ میتوانید از اولویت بندی های طرف مقابل اگه شوید.

 

به طرف مقابل بگوید اگر من... یاشما.....

امتیاز بدهید این امتیاز  را می گیرید یا برعکس

 

💙موضوعاتی که باعث همکاری  و مشترک دربین علاقه هم هستند را ارائه دهید.

 

اگر مذاکره پیچیده و طولانیست مراقب باشید سطح گلوکز طرفین را تنظیم کنید.کاهش کلوگز میتواند فرد را خشمگین کند.

💢دمای محیط را متعادل نگه دارید.

 

مهدی اسفندیاری

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۶]

[Forwarded from مشاوران کسب و کار]

‍ (http://axnegar.fahares.com/axnegar/dndRbXVhaZ97he/8270267.jpg) معرفی ۳ استراتژی مهم مذاکره:

 

1⃣استراتژی اول

MIOS: Multi  Issue Offers

استراتژی ارائه چند موضوع به صورت همزمان

  در صورت انتخاب این استراتژی میباید  در مذاکره بسته ایی از موضوعات را ارائه داده و مورد بحث قراردهیم تا اینکه در مذاکره تنها یک موضوع را ارائه دهیم .

 

2⃣استراتژی دوم

MESOS :Multiple equivalent simultaneous offers

ارائه پیشنهاد های معادل بصورت همزمان برای مثال اگر شما قصد دارید تنها بر روی یک موضوع مذاکره کنید.

ان موضوع را در قالب چند پیشنهاد با ارزش مساوی بیان کنید.بطوری که اگر طرف مقابل هرکدام از انها را انتخاب کند تفاوت چندانی با دیگری نخواهد داشت.

استفاده از این استراتژی ها شما را شخصی انعطاف پذیر نشان میدهد.

🗯هرگز نشان ندهید کدام پیشنهاد برای شما ارزش بالاتری دارد

نکته  بسیار مهم 👌

اگر طرف مقابل همه پیشنهاد ها را رد کرد از او بخواهید که بهترین پیشنهاد را به شما بگوید..

سوالی مبنی بر قبول یا رد پیشنهاد نکنید.

در عوض از طرف مقابل تقاضا کنید پیشنهاد های مناسب را به شما بگویید .

در صورتی که طرف مقابل را به ارائه نظر وادارید میتوانید با تحلیل ان علاقه طرف مقابل را تشخیص دهید.

 

3⃣استراتژی سوم

Pss : Post settlement settlements

👁وقتی مذاکره کننده ها به یک سازکاری برای توافق رسیدند  طرفین مذاکره سعی میکنند  با طرح ایده های جدید کماکان مذاکره را ادامه دهند با این پیش فرض که توافق موجود مورد تایید است.در واقع تا زمانی که به یک توافق 2 جانبه ی مورد تایید طرفین نرسند تغییری در توافق اولیه داده نمیشود.

برای طرف مقابل توضیح دهید که در این فرایند میخواهید به یک ارزش افزوده ی ایجاد شده  2 طرفه بهتری دست بیابید.

برای این استراتژی میبایست اعتماد کافی بر طرفین و جو مذاکرات حاکم باشد.

اگر بسیار به RP یا یا نقطه مطلوب خود نزدیک هستید این استراتژی میتواند مفید باشد .چرا که  نقطه ار پی کمترین میزان رضایت را برای شما دارد.

مهدی اسفندیاری

 

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۷]

افراد در مقابل تغییر:

 

١- تغییر را می سازند؛

٢- تغییر را پیش بینی می کنند؛

٣- با تغییر ، تغییر می کنند؛

٤- در برابر تغییر مقاومت می کنند؛

 

گروه اول کار آفرینان،

گروه دوم مدیران،

گروه سوم طبقه متوسط،

گروه چهارم افراد جاهل هستند.

شما جزو کدام دسته هستید؟

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۶:۴۰]

📚 خوشبختی یعنی غنای درونی

 

همانطور که کشوری که نیازی اندک به واردات دارد یا از آن بی نیاز است، خوشبخت ترین کشورهاست،

 

انسانی که به قدر کافی غنای درونی دارد و برای تفریح به چیزی از بیرون نیاز ندارد یا فقط اندکی نیاز دارد، سعادتمند است،

 

💡زیرا واردات بهایی گزاف دارند، وابسته میکنند، خطراتی به همراه می اورند، موجب گرفتاری میشوند و جایگزین بدی برای محصولات داخلی اند. زیرا از دیگران، یا بطور کلی از بیرون از هیچ نظر نمیتوان انتظار چندانی داشت. انچه آدمی میتواند برای دیگران بکند بسیار محدود است.

 

سرانجام هرکس تنهاست و آنگاه مسئله این است که کسی که تنهاست، چه کسی است.

 

آرتور شوپنهاور، در بابِ حکمت زندگی

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۶:۴۴]

📚 چرا انجام کارها را به تعویق می اندازیم؟

 

جالب است بدانیم!یکی از دلایل به تعویق انداختن کارها و موکول کردن کارها به آینده ممکن است به دلیل احساس خطر و ترس باشد!

 

در چنین حالتی، مغز ما سعی می کند کارهایی را که جنبه حیاتی ندارد به آینده موکول کند تا خود را در مقابل خطرات احتمالی محفوظ و مصون دارد!

 

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۱۷:۲۴]

[Forwarded from NABSH نبش]

[ Photo ]

💥 تبلیغ هوشمندانه و غیرکلیشه ای

 

🔆نبش (نوآوری بینش شکوفایی)

https://t.me/joinchat/AAAAAEtmM6V76YdsGyRBMQ

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۲۱:۱۹]

💫تفاوت بین یک رئیس و  یک رهبر

 

رئیس :

 

1- دیگران را میراند.

2- ترس را القا میکند.

3- دیگران را سرزنش میکند.

4- میگوید: "من"

5- میداند چگونه انجام میشود.

6- وابسته به قدرت است

7- از مردم استفاده میکند.

8- اعتبار را به نام خود میکند

9- دستور میدهد.

10- میگوید "برو!"

 

رهبر :

 

1- دیگران را هدایت و اموزش میدهد.

2- اشتیاق را الهام میبخشد.

3- کمک میکند تا درستش کند.

4- میگوید " ما "

5- نشان میدهد که چگونه باید انجام شود.

6- بر روی حسن نیت و کار درست حساب میکند

7- انسانها را توسعه میدهد.

8- اعتبار میدهند.

9- سوال و خواهش میکنند.

10- میگوید: "برویم!"

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۲۲:۲۵]

[ Photo ]

💥 اگر می خواهی شرکت موفقی را ایجاد کنی، به این فکر کن که

 

💡"کدام مشکل اجتماع را می توانی حل کنی؟"

جک ما، پولدارترین فرد چین

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۲۲:۲۶]

  پول در آوردن  یا پول ساختن

 

نحوه گفتار هر جامعه  تا حدود زیادی نشان دهنده طرز تفکر آن جامعه است.

 ما در مورد" پول " بیشتر از فعل درآوردن، استفاده میکنیم ، یعنی پولی هست ما باید " در بیاوریم" ،  " از جیب کسی، از زیر زمین و ..."

 

 ولی در انگلیسی تا جایی که من میدانم : بیشتر از فعل پول ساختن (making money) استفاده میشود.

 

💡یعنی پولی وجود ندارد ، باید آن را ساخت، به تنهایی یا با دیگران

 

مرتضی یوسفی طهارم

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۰.۰۲.۱۹ ۲۲:۲۷]

[ Photo ]

💥 بعد از اینکه میلیونر شدید، می‌توانید تمام پول خود را ببخشید.

 

💡آنچه مهم‌است میلیون‌ها پول نیست؛ بلکه شخصی است که شما در فرآیند میلیونر شدن به آن تبدیل می‌شوید.

 

جیم ران

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

       محمود معظمی هدف                                                                                                                              [۲۱.۰۲.۱۹ ۱۱:۴۵]

📚 ۳ عادت قدیمی فروشندگان که کار آنها را مختل میکند

آیا گمان میکنید که تکنیکهای مورد استفاده تان در فروش بروز و جدید هستند؟ اگر خیلی به خود اطمیینان دارید، در این خصوص تجدید نظر کنید و نگاهی عمیق تر به ویژگیهای خودتان بیندازید. عمده تکنیکهای فروش امروز ریشه در عادتهایی دارد که چندین قرن قدمت دارند.مربیان فروش برای بیش از 100 سال همان ایده هایی را به فروش میرسانند  که کاربرد و تاثیری روی مخاطبان آگاه، پرمشغله و دارای قدرت تشخیص امروزی ندارد.

در نتیجه، فروشندگان در طول دست کم یک قرن گذشته به روشی مشابه و با همان اشکالات به فعالیت پرداخته اند. حالا زمان آن فرا رسیده تا چارچوبهای ذهنی نادرست خود را در هم شکنید و رویکرد فروشتان را متحول سازید.

اگر متکی بر عادتهای فروش رنگ و رو رفته باشید، خود را اسیر دامهای مختلف خواهیدکرد. به محض آنکه این عادتها را ترک کنید، به بازیگر اصلی میدان در رقابت تبدیل خواهید شد:

 

1⃣  برای محصول خود بازارگرمی نکنید

روشهای سنتی بازارگرمی برای محصولات در شرایط کنونی جهانی کارایی خود را از دست داده اند. این شاید بزرگ ترین اشتباهی باشد که فروشندگان امروزی مرتکب میشوند. مصرف کنندگان مدتهاست که در برابر روشهای معمول و رایج بازاریابی واکسینه و مصون شده اند.

اما در عوض باید چه اقدامی انجام دهید؟ پاسخ کوتاه آن است که باید تمرکز خود را روی مشتری جلب کنید. جلسات فروش خود را با ارائه و پرزنت محصولتان آغاز نکنید. در عوض، در ابتدا مشتری خودتان را بشناسید. تمرکز خود را جلب یافتن بزرگترین مسائل گریبانگیر مشتریان و چگونگی کمک به ایشان در راستای حل مسائلشان کرده و ارائه اطلاعات درخصوص محصولتان را به زمان دیگری موکول کنید.

 

2⃣ خودتان باشید

 

اکثر فروشندگان از تغییرات لحن و شکل برخورد خود در موقعیت فروش کاملا بی خبر هستند. از یکی دوست بخواهید تا معامله ای صوری با شما انجام داده و صدایتان را ضبط کند. آیا صدایتان به نسبت شرایط عادی خود متفاوت است؟ احتمالا اینطور باشد.بویژه آنکه صدایتان شکل بازاری تر و غیرواقعی  و غلوشده ای به خود میگیرد. در حالیکه باید با لحنی آرام، پرصلابت، حمایت گر و شادمانه تری با مشتری گفت و گو کنید.

مشتریان قادر هستند اشتیاق غیرواقعی شما را احساس کنند. آنها در اثر این رویکرد سودا گرایانه و گول زننده مقاومت میکنند. رویکرد گذشتگان که میگفت با صدایی بلند و پرقیل و قال با مشتری صحبت کنید تنها امکان فروش را کاهش میدهد. آنچه که فروشندگان حرفه ای انجام می دهند این است که می آموزند که چگونه بر میل و وسوسه کنترل نشدنی پُرچانگی و حرافی های بی مورد، غلبه کنند و به جای حرف زدن، سؤال کنند. پس از همان ابتدا تمرکز خودتان را روی مشتری جلب کنید.

 

3⃣  به همه خوشامد نگویید، شما قرار نیست همه را قانع کنید

 

اگر جست و جویی در میان کتابهای حوزه بازاریابی کنید خواهید دید که حجم زیادی از آنها متمرکز بر موضوع مهندسی اقناع هستند. مشکل قانع کردن مشتری آن است که ما به این طریق فرض میکنیم مشتری کاملا متناسب با محصول و یا خدمت ما است در صورتی که این فرض لزوما درست نیست.

لذا اولین گام در هرگونه تماس مرتبط با فروش بهتر است شامل تعیین این موضوع باشد که آیا مخاطب مورد نظر ما با آنچه ما عرضه میکنیم تناسب دارد یا خیر. در غیر این صورت گرفتار رویکرد کهنه و از کارافتاده فروش یخچال به اسکیمو خواهیم شد و زمان و انرژی خود را صرف افرادی کرده ایم که اساسا نیازی به محصول ما نداشته و هرگز  دست کم در این زمان خریدی از ما نخواهند کرد.

بجای تلاش در جهت  متقاعد کردن همه مشتریان، ابتدا دریابید که آیا انها متناسب با محصول تان هستند یا نه. لذا درخصوص مسائل و مشکلات آنها سوال کنید و بودجه مورد نظرشان را دریافته و درخصوص فرآیند تصمیم گیری ایشان کسب اطلاع کنید. این تغییر در رویکرد مشتری یابی، قیف فروش ما را از مشتریان فاقد صلاحیت پاک میکند و به مشتریان موجود اثبات میکند که ما تا چه میزان قابل اعتماد و دارای اعتبار و وجهه هستیم.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

         محمود معظمی ویکی پدیا                                                                                                                            

 

                                                                                                                        

محمود معظمی

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • حسین عباس منش

محمود معظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی