برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با استاد محمود معظمی در حوزه ی موفقیت ، روانشناسی ، قانون جذب و … لطفا روی محمود معظمی کلیک کنید .
.
همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :
آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب
آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )
.
برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .
.
.
.
.
.
آموزشی _ انگیزشی :
محمود معظمی اپارات
📚 داستان پیشرفت سنگاپور
در قرن گذشته، سنگاپور دچار فلاکت و بدبختى بود، فقر، بیمارى، فساد و جرم و جنایت بی داد میکرد،
مناصب دولتى به کسانى که بالاترین قیمت ها را پیشنهاد میکردند فروخته میشد،
پلیس، دخترکان را براى روسپى گرى مى ربود و درآمد سارقان و خودفروشان را با آنان تقسیم میکرد،
فرماندهان ارتش، زمین ها و برنج زارها را احتکار کرده بودند،
قضات، احکام خود را میفروختند،
همه میگفتند اصلاحات ناممکن است،
اما من به معلمان روى آوردم،
آنان در فلاکت بودند!
به آن ها بالاترین حقوق ها را پرداختم و به ایشان گفتم؛
((من موسسات دولتى را مى سازم و شما براى من انسان بسازید.))
و اینگونه بود که سنگاپور به کشورى متمدن و قدرمند تبدیل شد،
لى کى وان یو
بنیان گذار سنگاپور جدید
جای تاسف است که نظام آموزش در جامعه ای خودش در ورطه مشکلات باشد
وای به روزی که بگندد نمک
دکتر علیرضا دادگری نژاد
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۰.۰۲.۱۹ ۱۷:۳۳]
📚 ضرورت حضور و پرورش منتقدان مدیریت
با یادآوری این نکته که بین نقدکردن و نق زدن، تفاوت اساسی است و هر کسی را یک توانایی و شایستگی
نقد حوزه ای نیست مگر به اتکا دانش و تجربه و ارایه راهکار و با عنایت به نقش منتقدان در ارتقا کیفیت و عملکرد و از آنجا که مدیریت تاثیر گذارترین نقش را در زندگی و سرنوشت بشر ایفا میکند، حضور و به رسمیت پذیرفتن منتقدان حرفه ای این حوزه (چون منتقدان سینمایی و...) جهت ارتقا و بهبود مدیریت ضروری است.
آنچه امروزه در سطح رسانه ها و گفتار مردم شنیده میشود بیشتر نق است تا نقد!
💡اظهارنظرها در مورد عملکرد مدیران بیشتر با انتظارات مقایسه میشود بدون توجه و اطلاع از محدودیت ها
و اکثر اظهار نظر کنندگان، فاقد تخصص و دانش حرفه ای در این حوزه اند.
مرتضی یوسفی طهارم
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۱.۰۲.۱۹ ۱۱:۵۸]
[ Photo ]
💥بی سر و صدا سخت کار کنید.
💡بگذارید موفقیتتان خودش سر و صدا کند.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۱.۰۲.۱۹ ۱۱:۵۹]
📚 اهمیت پیگیری در فروش محصولات
🔷 2 % از فروش ها ناشی از اولین ارتباط ها هستند .
🔷 3 % از فروش ها مربوط به دومین ارتباط هستند .
🔷 5 % از فروش ها حاصل سومین ارتباط هستند .
🔷 10 % از فروش ها حاصل چهارمین ارتباط هستند .
🔷 80 درصد از فروش ها حاصل پنجمین تا دوازدهمین ارتباط هاست .
💡 هرگز از پیگیری های خود در زمینه بازاریابی ناامید نشوید .
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۱.۰۲.۱۹ ۱۱:۵۹]
📚 داستان یک نمره ارفاق!!
خانم معلم در دفتر تنها بود که پسر کوچکی آرام درِ دفتر را باز کرد و با لحن محتاطی او را صدا کرد.
خانم معلم او را شناخت، اما بدون آن که بخواهد نارضایتی خودش را به رویش بیاورد، گفت: تو در امتحان نمره 9گرفتی. تو تنها کسی هستی که نمرۀ قبولی نگرفته است.
پسرک با خجالت و در حالی که صورتش سرخ شده بود، سرش را بلند کرد و گفت: خانم معلم، میشود... میشود یک نمره به من ارفاق کنید؟
خانم معلم با عتاب مادرانهای سرش را تکان داد و گفت: یک نمره ارفاق کنم؟!!! این ممکن نیست. من طبق جوابهایی که در برگۀ امتحانت نوشتهای به تو نمره دادهام.
او اضافه کرد: نگران نباش. من که نمیخواهم به خاطر ضعفت در امتحان، تو را تنبیه کنم. تو باید در امتحان بعد تلاش بیشتری کنی و نمرۀ بهتری بگیری.
پسر با صدایی که نشان میداد خیلی ترسیده است، گفت: اما مادرم کتکم میزند. خانم معلم ساکت شد. او آرزوی والدین را درک میکرد که میخواهند بچههایشان بهترین نمرهها را کسب کنند و موفق باشند؛ از طرفی نمیتوانست در برابر بچههای بازیگوشی که در امتحاناتشان ضعیف هستند، نرمش نشان دهد. اما یک موضوع دیگر هم بود. او میدانست که کتک خوردن بچهها هم هیچ کمکی به تحصیلشان نمیکند و حتی تأثیر منفی آن ممکن است آنها را از تحصیل بازدارد. نمیدانست چه تصمیمی بگیرد. یک نمره ارفاق بکند یا نه. او در کار خود جداً اصول را رعایت میکند. اما به هر حال قلب رئوف مادرانه هم داشت.
نگاهی به پسرک کرد. هنوز تمام تن پسرک از ترس میلرزید و به گریه هم افتاده بود.
عاقبت رو به پسرک کرد و با صدای ملایمی گفت: ببین!، این پیشنهادم را قبول میکنی یا نه؟ .
من به ورقهات یک نمره «ارفاق» نمیکنم. فقط میتوانم یک نمره به تو «قرض» بدهم. تو هم باید در امتحان بعدی 2برابر آن را، یعنی 2 نمره به من پس بدهی. خوب است؟
پسرک با شادی غیر قابل وصفی گفت: چشم! من حتماً در امتحان بعدی 2نمره به شما پس میدهم.
او با خوشحالی از خانم معلم تشکر کرد و رفت.
از آن پس برای این که بتواند در امتحان بعدی قرضش را به خانم معلم پس بدهد، با دقت زیاد درس میخواند. تا این که در امتحان بعد نمرۀ بسیار خوبی کسب کرد. از طرف مدرسه به او جایزهای داده شد. وقتی در مراسم اعطای جایزه نگاهش به خانم معلم افتاد، از دیدن لبخندی که معلمش به او میزد، احساساتی شد و گریه کرد.
از پسِ آن «درس» که خانم معلم به او داده بود، مقطع دبیرستان را با نمرات عالی پشت سر گذاشت و وارد دانشگاه شد.
او همیشه ماجرای قرض نمره را برای دوستانش تعریف میکند و از بازگویی آن همیشه هیجان زده میشود. زیرا میداند که نمرهای که خانم معلم به او قرض داد، سرنوشتش را تغییر داد.
💡مراقب تاثیر تصمیمات به ظاهر کوچکمان بر سرنوشت افراد باشیم!
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۱.۰۲.۱۹ ۱۲:۱۲]
♻️چهار حسرت مدیران بزرگ♻️
وقتی صحبت از مدیران بزرگ میشود، همواره به موفقیتها و دستاوردهایشان پرداخته میشود و کمتر دیده میشود که صحبت از فرایند سختی شود که این بزرگان پیمودهاند تا به جایگاه قابل احترامشان دست یابند. این مدیران موفق از گذشته خود به نیکی یاد میکنند اما از آنجا که همیشه “ناراضی مثبت” هستند و به دنبال بهبود وضع موجودشان میباشند، حسرتهایی دارند که اگر کاری را انجام میدادند یا نمیدادند، شرایط بهتری داشتند. در ادامه با ۴ مورد از حسرتهای این مدیران بزرگ آشنا میشویم:
۱) کاش بیشتر ریسک میکردم.
کارآفرینان، مدیران و صاحبان کاروکسب برای اینکه به فرد بزرگی تبدیل بشوند، باید دست به ریسک بزنند اما وقتی در موقعیت مورد نظرشان قرار میگیرند، ذهنیت آنها تغییر میکند. رسیدن به مقصد باعث میشود که قدرت ریسکپذیری مدیران قدری کاهش یابد. این در صورتی است که برای استمرار موفقیت، لازم است که مدیران همواره روحیه ریسکپذَیری خود را حفظ کنند. درآمد بالقوه یک کسبوکار در بلندمدت ارتباط مستقیمی با میزان ریسکپذیری مدیرارشد آن دارد. نفوذ به بازارهای جدید، توسعه محصولات جدید و مواردی از این دست همگی میتوانند به رشد کسبوکار بینجامند در صورتی که مدیر آگاهانه ریسکهای آن را بپذیرد.
۲) کاش در استخدامهایم بیشتر دقت میکردم.
تیپ شخصیتی کارآفرینان و مدیران موفق معمولاً به شکلی است که انرژی بسیار زیادی دارند، به سرعت تصمیمگیری میکنند، و به طور کلی سرعتشان مافوق تصور خیلی از افراد است. گاهی اوقات این سرعت باعث میشود که مدیر برای پستهای خالی به سرعت افرادی را استخدام کند بدون توجه به آنکه آیا آن فرد شایستگی لازم برای احراز آن پست را دارد. داشتن کامندی متعهد، سختکوش و قابل اعتماد خیلی متفاوت است با استخدام فردی که فقط به امید آخر ماه و گرفتن حقوق سر کار میآید.
۳) کاش بیشتر به دیگران گوش میکردم.
یکی از جذابیتهای غیرقابل انکار کارآفرین یا مدیر بزرگی شدن، اختیار در تصمیمگیری است. خیلی حس خوبی دارد که بتوانیم حرف آخر را در سازمانمان بزنیم و از حق وتو برخوردار باشیم. اما خیلی کم اتفاق میافتد که یک مدیر یا کارآفرین صرفاً با تکیه بر استعداد و قدرت شهودی خود بتواند به موفقیت دست یابد. اغلب صاحبان کاروکسبهای موفق تیمی از مشاوران برجسته دارند که در حوزههای خاص خود سرآمد و صاحبنظر هستند. این تیم ممکن است متشکل از مربیان، همکاران، شرکا، کارمندان یا حتی یکی از اعضای خانواده باشد. در چنین شرایطی حتی اگر نظر هیچکدام از اعضای تیممان را نیز قبول نداشته باشیم، حداقل اطلاعات مفیدی درباره ماهیت کاری که انجام میدهیم یا تصمیمی که میگیریم، به دست میآوریم.
۴) کاش برای زندگی شخصیام بیشتر وقت میگذاشتم.
متعادل کردن ترازوی زندگی کار سختی است آن هم برای افرادی که به شغلشان عشق میورزند. اما اگر میخواهیم زندگی سالمی داشته باشیم، باید راهی بیابیم و این تعادل را برقرار کنیم. اینکه خود را غرق در کار کنیم و روزهای آخر هفته هم وقتی را برای خانوادهمان اختصاص ندهیم، کار سادهای است اما در بلندمدت ما را به افرادی تکبُعدی تبدیل خواهد کرد. نکته مهم این است که هیچگاه نباید زندگی خانوادگی را فدای کار یا کار را فدای زندگی خانوادگی کرد بلکه باید هنر اولویتبندی را آموخت و آن را در زندگی به کار برد.
تصمیم بگیریم سال جدید را خود بسازیم ...با تفکر،با تلاش.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۱.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۸]
[ Photo ]
💥 14 مرحله از احساسات سرمایه گذاران
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۱.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۹]
[ Photo ]
ذیل این عکس آمده بود"اولین جریمه بدلیل سرعت مردی بود که ۴برابر سرعت مجاز حرکت میکرد، سرعت مجاز ۳کیلومتر درساعت بود!"
یاد آیندگانی افتادم که به جریمه نسل ما وسرعت مجازمان فکر میکنند
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۱.۰۲.۱۹ ۱۶:۲۹]
💥 با شکم خالی به خرید نروید!؟
وقتی که احساس تنهایی می کنید و به تنگ آمده آید، احتمال آن که انتخاب های ضعیف تری بکنید بالا می رود.
درماندگی برای دوست داشتن و دوست داشته شدن، آدم را به کجاها که نمی کشاند!
💡با شکم خالی به خرید نروید چون هر غذای ناسالمی را انتخاب خواهید کرد!
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۰۱:۱۱]
💥 ﺗﻮ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ ﭘﺮﺳﻪ ﻣﯽﺯﻧﯽ
ﺑﺎ ﺩﯾﭙﻠﻢ ...
ﺑﺎ ﻣﺪﺭﮎ ...
ﺑﺎ ﭘﻮﻝ ...
ﺑﺎ ﺷﻮﻫﺮ ...
ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺁﺩﻡ ﺧﻮﺷﺒﺨﺖ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ.
ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭﺩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﺮﺩ
ﺗﺎ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ،ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ ﺑﻪ ﺁﺩﻡ ﭼﺸﻤﮏ ﺑﺰند.
بزرگ علوی
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۰۱:۱۲]
📚 شیوه رفتاری افراد تأثیر گذار
۱- بیشتر از آن که سخن بگویند ، می شنوند .
۲- صرف نظر از افراد به دیدگاه هایشان خوب گوش می دهند .
۳- در هنگام ارتباط خود را مشغول حاشیه و لوازم شخصی نمی کنند .
۴- به جای تمرکز بر چیزهایی که به دست می آورند به چیزهایی که برای دیگران می توانند فراهم کنند فکر می کنند .
۵- به گونه افراد از خود راضی که خود را مهم می پندارند عمل نمی کنند .
۶- مردمان دیگر را مهم می دانند چون می توان از آنان آموخت .
۷- نقاط مثبت دیگران را می بینند و آن را تقدیر می کنند .
۸- در انتخاب کلماتی که به کار می برند دقت می کنند .
۹- بر نقاط ضعف دیگران تمرکز و پافشاری نمی کنند .
۱۰- نقاط ضعف خود را با گشاده رویی می پذیرند .
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۰۱:۱۳]
📚 مدیر در نقش راننده سازمان یا تنظیم کننده موتور آن !؟
برخی سازمانها مرا به یاد اتومبیل هایی می اندازد که وقتی راننده پا را از روی گاز بر میدارد ماشین خاموش شده و راننده مجبور است همیشه با پدال گاز بازی کنند تا ماشین خاموش نشود.
این اتومبیل ها احتمالا" سیستم سوخت رسانی ویا برقی شان تنظیم نیست و درجا کار نمیکنند و نیاز به تعمیر و تنظیم دارند. مدیران در برخی سازمانها نقش اینگونه رانندگان را بازی میکنند. به محض اینکه فشار را از سازمان بر میدارند سازمان از کار میفتد. باید در سازمان باشند و دایما با فشار و بازی با میزان آن، نگذارد سازمان از کار بیفتد و سازمان را پیش ببرند.
اکثرا خروج مدیر از سازمان و تعطیلی کار به محض خروج را دیده ایم و حداقل خوب میتوانیم تصورش کنیم، چرا که این موضوع از دبستان با ماست!
"به محض خروج معلم از کلاس کتابها بسته و به محض ورود، سرها در کتاب و در حال مطالعه".
برخی بر این باورند یک دانش آموخته مدیریت باید مدیر شده و میتوانند نقش آن راننده را بهتر بازی کند و نگذارد ماشین (سازمان) خاموش شود. . در حالی که به اعتقاد بنده، دانش آموخته مدیریت چون یک مکانیک، وظیفه تعمیر و تنظیم اینگونه سازمانها و در مرتبه بالاتر طراحی سازمانی بهتر که با سوخت کمتر شتاب بییشتر و بهروری کار کند را داراست .
با علم باین موضوع که اتومببل تقریبا (نه کاملا) یک سیستم بسته و نسبت به سازمان، ساده بوده و سارمان یک سیستم کاملا باز، بسیار پیچیده و پویا است، کسب مهارت (تحصیلات و تجربه) در این زمینه، همت و زحمت بیشتری برخلاف تصور اولیه میطلبد.
مرتضی یوسفی طهارم
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۱۱:۴۲]
[ Photo ]
💥تغییر بزرگ در اقتصاد جهانی!
در صدر با ارزشترین شرکتهای جهان در ۲۰۰۶ فقط یک شرکت در حوزه فناوری قرار داشت؛
درحالیکه در ۲۰۱۶، نام ۵ شرکت حوزه IT در این لیست قرار گرفته
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۱۱:۴۲]
💥 ما به 2 دلیل شکست میخوریم
یاهمیشه درجستجوی چیزهای نوهستیم واکنون را رها میکنیم (نوآوری بی مرز)
یاهمیشه درحال تکرار قبلی هاهستیم وآینده را رهامیکنیم (تکرار بی انتها)
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۱۱:۴۲]
💥 4 مرحله برای اینکه یک مدیر بتواند سازمانش را از بُعد منابع انسانی فعال کند وجود دارد:
1. انتخاب: باید بتوانیم نیروها را درست انتخاب کنیم، اگر تخصص این کار را نداریم از متخصص یا متخصصان بخواهیم برای ما انتخاب کنند.
2. آموزش: بلافاصله فرد تازهوارد را در بخش ارتباط با مشتری نگذارید. بلکه، به وی آموزش مناسب و جامع دهید.
3. پرورش: به وی یاد دهید در کنار دیگران کار عملی انجام دهد.
4. نظارت و کنترل: هیچ انسانی از خطا مبرا نیست. پس همهی ما نیازمند نظارت و کنترل هستیم.
منبع: کتاب دلگفتهها و دلنوشتههای معلم بازاریابی
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۱۱:۴۶]
[ Photo ]
حواست باشه به کى اعتماد میکنى، شیطان هم یه روزى فرشته بود...!
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۱۶:۰۰]
💥 4 مرحله برای اینکه یک مدیر بتواند سازمانش را از بُعد منابع انسانی فعال کند وجود دارد:
1. انتخاب: باید بتوانیم نیروها را درست انتخاب کنیم، اگر تخصص این کار را نداریم از متخصص یا متخصصان بخواهیم برای ما انتخاب کنند.
2. آموزش: بلافاصله فرد تازهوارد را در بخش ارتباط با مشتری نگذارید. بلکه، به وی آموزش مناسب و جامع دهید.
3. پرورش: به وی یاد دهید در کنار دیگران کار عملی انجام دهد.
4. نظارت و کنترل: هیچ انسانی از خطا مبرا نیست. پس همهی ما نیازمند نظارت و کنترل هستیم.
منبع: کتاب دلگفتهها و دلنوشتههای معلم بازاریابی
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۱۶:۰۰]
[ Photo ]
💥 قهرمان بلامنازع بازار هم که باشی گاهی لازم است به خودت و اشکالاتت در آیینه نگاهی بیندازی.
💡این رمز قهرمان ماندن است!
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۲۲:۲۸]
[ Photo ]
💥هیچوقت نمیفهمید چقدر قوی هستید
مگر زمانی که قوی بودن تنها انتخاب شماست
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۲۲:۳۰]
[ Photo ]
💥وقتی یه چیزی اذیتتون میکنه سه تا کار میشه کرد:
۱. برطرفش کنید.
۲. بهش عادت کنید.
۳. مدتها غر بزنید و آخر بفهمید که دو راه بیشتر وجود نداره!
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۲.۰۲.۱۹ ۲۲:۳۰]
💥4 اشتباهی که روزتان را خراب می کند
اغلب افراد پس از بیدار شدن از خواب ناخواسته اشتباهاتی را مرتکب میشوند که تمام روز آنها را خراب میکنند.
این اشتباهات موجب میشوند که حال فرد در طول روز تحت تاثیر قرار گرفته و معمولا این افراد روز خوبی را سپری نمیکنند. به گزارش سایت «تودی» با آگاهی از این اشتباهات و در نتیجه جبران آنها میتوانید روز خوبی را برای خودتان رقم بزنید:
1 - خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
وقتی از خواب بیدار میشوید و در معرض نور آفتاب قرار نمیگیرید یک روز کسلکننده را پیش رو خواهید داشت. یک بررسی انجام شده در دانشگاه فینبورگ آمریکا نشان داد که در واقع از دست دادن نور خورشید در هنگام صبح شاخص توده بدنی را بالا میبرد. در واقع افرادی که بعد از ظهر در مقابل تابش نور خورشید قرار میگیرند شاخص توده بدنی آنها نسبت به کسانی که صبح در معرض این نور قرار میگیرند افزایش مییابد و در نتیجه بیشتر با چاقی و عوارض ناشی از آن دست به گریبان هستند. در واقع قرار گرفتن 20 تا 30 دقیقه در معرض نور خورشید در هنگام صبح به افزایش سطح انرژی و تنظیم فعالیت بدن، افزایش اشتها و نیز تنظیم سوخت و ساز بدن کمک میکند.
2 - ننوشیدن آب
اگر در هنگام صبح آب ننوشید در باقی روز با کمبود اکسیژن در بدن روبرو خواهید بود و کمبود اکسیژن شما را در حالت بدی قرار داده و شما احساس خستگی مفرط میکنید. در واقع نوشیدن مایعات در هنگام صبح نه تنها شما را شادتر و پرانرژی تر میکند بلکه سرعت و توانایی شما را در کار افزایش میدهد.
3 - شروع کردن صبح با معده خالی
بر اساس تحقیقات اخیر در انگلیس، در صورتی که فرد بدون خوردن صبحانه روز خود را آغاز کند در تمام آن روز تندخو و عصبی خواهد بود. در واقع یافتههای این تحقیق نشان داد کسانی که صبحانه میخورند کارهای روزانه خود را با انگیزه و حس و حال بهتری انجام میدادند. همچنین خوردن وعدههای سالم غذایی در هنگام صبح انرژی لازم را برای عملکرد بهتر در تمام روز به مغز شما میدهد. بنابراین توصیه میشود که برای صبحانه از ترکیبی از مواد حاوی پروتئین و کربوهیدرات استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه تگزاس، کسانی که در هر سه وعده غذایی 30 گرم پروتئین را به بدنشان میرسانند، جذب پروتئین در عضلات آنها 25 درصد بیشتر از کسانی است که تنها در وعده شام پروتئین میخورند در حالی که این ماده غذایی برای حفظ سلامت بدن ضروری است.
4 - رفت و آمدهای روزانه
مسیر خانه تا محل کار عامل مهمی در پر انرژی بودن یک روز کاری است. قرار گرفتن در ترافیکهای طولانی نه تنها موجب عصبی شدن فرد در آن روز میشود بلکه تاثیرات سوء بلندمدتی نیز دارد. برای این ترددهای ضروری روزانه روش مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال سعی کنید تا حد امکان با ماشین شخصی از خانه خارج نشوید تا به ناچار در ترافیک های طولانی نمانید و بتوانید برخی از مسیرهای بین راه تا رسیدن به محل کار خود را پیاده روی کنید.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۳.۰۲.۱۹ ۱۱:۰۰]
[ Photo ]
بزرگ ترین خیانتی که میتوانی در حق کسی کنی این است که او را در یک امیدِ نشدنی و محال،
حبساش کنی و بگذاری انتظار بکشد
ژان فرانسوا لیوتار
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۳.۰۲.۱۹ ۱۱:۰۷]
[ Photo ]
💥یه ضرب المثل تبتی میگه
راز زندگی موفق و عمر طولانی اینه که نصف بخوریم,
دوبرابر راه بریم,
سه برابر بخندیم
و بی اندازه عشق بورزیم
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۳.۰۲.۱۹ ۱۱:۰۷]
📚 بازتعریف خوشبختی
ایمان داشته باشید که خوشبختی کریستف کلمب زمانی نبود که آمریکا را کشف کرد، بلکه زمانی خوشبخت بود که می کوشید آن را کشف کند.
💡باور کنید، بالاترین سعادت او شاید سه روز پیش از آن بود که دنیای جدید را کشف کرد، هنگامی که خدمه کشتی اش سرکشی کرده بودند و در نهایت نومیدی می خواستند عقب گرد کنند و به اروپا بازگردند.
این جا صحبت دنیای جدید نیست، حتی اگر قرار بود آن جا مغلوب شود. کریستف کلمب می شود گفت آمریکا را ندیده مرد و در حقیقت ندانست کجا را کشف کرده است. این جا صحبت زندگی است.
منبع: کتاب ابله، اثر فئودور داستایوفسکی
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۳.۰۲.۱۹ ۱۱:۰۸]
[ Photo ]
حاصل ضرب توان در ادعا مقدار ثابتی است.
💡هرچه توان انسان کمتر باشد، ادعای او بیشتر است
و هرچه توان انسان بیشتر باشد، ادعایش کمتر است.
- دکتر محمود حسابی
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۳.۰۲.۱۹ ۱۷:۰۶]
[ Photo ]
مساله:
در ۱۰ سال گذشته، جمعیت ۱۶٪ رشد کرده، ولی «خالص تولید اشتغال سالانه» در ۱۳ استان منفی بوده است
راه حل:
توریسم و ICT، کلید«اشتغال انبوه» کشور با «سرمایه گذاری تقریبا صفر»
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۳.۰۲.۱۹ ۱۷:۰۷]
💥 عصر ورّاث
در عصری زندگی میکنیم که علاقه شدید به وارث چیزهای خوب بودن و به آن افتخار کردن موج میزند و چندان علاقه ای به خوب شدن، خوب ساختن و خوب بودن نیست.
از تمدن، منشور کورش، مفاخر علمی وادبی، امامان و معصومین با افتخار صحبت میشود، در حالی که کمتر جلوه ای از آن در کوچه و خیابان در شهر و روستا میتوان یافت.
💡گویی وارث بودن برای ما کافی است و رسالتی برای ارث گذاشتن نداریم و همین ارث را که زحمتی برایش متحمل نشده ایم برای آیندگان خواهیم گذاشت. البته اگر آنها را هم خراب و بی اعتبار در دنیا نکنیم. عصری که بهترین شغل در آن، پسر آدم پولدار بودن است!
مرتضی یوسفی طهارم
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۳.۰۲.۱۹ ۱۷:۰۸]
📚 یازده ویژگی افراد ناموفق چیست؟ (بخش اول)
1⃣ دهانشان را بسته نگه میدارند؛
این افراد در تمام مدت ساکتند و از خط خود خارج نمیشوند. سر به زیر بودن ممکن است یک اقدام محافظ کارانه خوب برای حفظ موقعیت شغلی فعلی باشد، اما باعث عقب ماندگی از پیشرفت نیز میشود.
اگر شما فکر میکنید که در محیط اطراف شما، افراد بطور دلسرد کننده ای از ترس اقدامات تلافی جویانه قدرت فعالیت ندارند، آن محیط سالم نیست. اما اگر شما تنها کسی هستید که این مشکل را دارید، پس دلیل آن را در خودتان پیدا کنید.
2⃣ همیشه تأخیر دارند؛
برای همه ممکن است اتفاق هایی بیفتد که باعث تأخیر و بدقولی شود اما تکرار این روند در یک محیط حرفه ای غیرقابل قبول است.
تأخیر شما را بی توجه و غیر قابل اعتماد نشان میدهد. مطالعه ای در دانشگاه سان فرانسیسکو نشان داده است که تأخیر با ویژگی های شخصیتی خاصی مانند اضطراب، کنترل نداشتن شخص بر رفتار خود و تمایل به ایجاد هیجان مرتبط است.
3⃣ کینه به دل میگیرند؛
حتما نیاز نیست که شما آدم شادی باشید و از 100 درصد افراد اطراف خود راضی باشید.
طبیعی و خوب است که افرادی را در زندگی خود دوست نداشته باشید یا به آنها اعتماد نکنید. اما کینه شدید فقط و فقط باعث اتلاف وقت با ارزش و انرژی شما میشود. حتی مطالعه جدیدی نشان داده است که کینه میتواند اثرات منفی بر سلامت شما داشته باشد. پس یاد بگیرید از بعضی چیزها بگذرید.
4⃣ بطور کلی سازگار هستند؛
سازگاری و انطباق یک تاکتیک بقا در دوران مدرسه بوده است، زمانی که شما فر بالغی با یک حرفه خاص هستید نیاز به پیروی ندارید. اهمیت دادن به طرز فکر دیگران و سقوط به چاه با طناب دیگران بدلیل همراهی کردنشان را تمام کنید. آن کاری را انجام دهید که برای خودتان اهمیت دارد. اگر بخواهید تمام وقتتان را به کارهای دیگران اختصاص دهید هرگز سرپا نخواهید ایستاد.
5⃣ ولخرجی میکنند؛
اگر میل به خرید و خرج کردن پول برای شما سیری ناپذیر است، در دراز مدت دچار مشکلات مالی خواهید شد. صرفه جویی در مصرف پول، برای آینده مالیتان بسیار مهم است. با شناخت عوامل روانی ولخرجی این عادت بد را برای همیشه کنار بگذارید.
6⃣ در کارشان تعلل میکنند؛
تعلل در کار جنبه های منفی زیادی به همراه دارد. بطور جدی با سستی در کار میوانید باعث از دست دادن زمان، پول و مهمتر از آن احترام افرادی که در این کار دخیل هستند شوید.
ادامه دارد...
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۴.۰۲.۱۹ ۰۳:۱۵]
♦️انواع برند
انواع برند : 21 نوع متفاوت از برند
1- برند فردی Personal Brand
2- برند محصول Product Brand
3- برند خدمات Service Brand
4- برند شرکتی Corporate Brand
5- برند سرمایهگذار Investor Brand
6- برند موسسه غیرانتفاعی Non Profit Brand
7- برند عمومی Public Brand
8- برند فعال یا عملگرا Activist Brand
9- برند مکان Place Brand
10- برند کشور Nation Brand
11- برند اخلاقی Ethical Brand
12- برند افراد مشهور و ستاره Celebrity Brand
13- برند مؤلفه یا جزء (تشکیل دهنده) Ingredient Brand
14- برند جهانی Global Brand
15- برند چالشگر Challenger Brand
16- برند عام Generic Brand
17- برند لوکس یا برند تجملی Luxury Brand
18- برند کیش یا برند فرقه Cult Brand
19- برند بیبنیان و بیعیب Clean slate Brand
20- برند شخصی Private Brand
21- برند کارفرما Employer Brand
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۴.۰۲.۱۹ ۱۰:۳۷]
📚 یازده ویژگی افراد ناموفق چیست؟ (بخش دوم-پایانی)
7⃣ دروغ میگویند؛
این یک مورد کاملاً روشن و درمان آن بسیار ساده است، صادق باشید! خیلی راحت میتوان به دام یک دروغ سقوط کرد و به واسطه ی آن مجبور به اعلام دروغ های بیشتر شد. این عادت را از بین ببرید. داستان های زیادی در مورد افرادی وجود دارد که با دروغ و تقلب راه خود را به سوی پیشرفت هموار کرده اند و موفق شده اند اما این بدان معنی نیست که ما هم باید حتماً با چنین روشی باعث پیشرفت خودمان شویم.
8⃣ غر میزنند؛
شکایت و غر زدن برای برخی از مردم مثل یک ورزش رقابتی است. هرکسی میخواهد با بیشتر غر زدن برنده شود. بعضی اوقات خوب است که نارضایتی های خودتان را اعلام کنید اما دقت کنید آن شخصی نباشید که 24/7 در حال غر زدن است و هرگز متوقف نمیشود.
9⃣ پل هایشان را میسوزانند؛
گاهی در زندگی لازم است که بعضی از پل ها را بسوزانید، مثلا در صورتی که فردی که در طرف دیگر پل است شخصی زهردار و خطرناک باشد. با این حال این یک مورد استثنا است و یک قانون همیشگی نیست. زمانیکه از مراحل مختلف زندگی و کار خود عبور میکنید، با افرادی که در تماس بوده اید مانند غریبه ها رفتار نکنید. اگر در آینده دوباره با آنها هم مسیر شوید، این موضوع میتواند به طور جدی برای شما دچار مشکل کند.
🔟 نمیتوانند از خودشان مراقبت کنند؛
شما میتوانید تمام موفقیت های جهان را داشته باشید، اما اگر نتوانید سلامتی خود را حفظ کنید، این موفقیت طولانی مدت نخواهد بود. اجازه ندهید که استرس و فشار زندگی باعث غفلت شما از ورزش و غذای سالم و از همه مهمتر باعث غفلت از خودتان شود. دیر یا زود این انتخاب ها گریبان شما را خواهند گرفت و ممکن است زندگی شما را از خط خارج کنند.
1⃣1⃣ زبان بدن خوبی ندارند؛ زبان بدن یا همان Body Language نشان دهنده تفاوت بزرگ مردم در درک کردن شما است.
اغلب آنچه که بطور شفاهی نشان داده میشود مهمتر از حرف است. به همین دلیل است که زبان بد نامناسب مانند تماس چشمی ضعیف و یا نادرست ایستادن به شما آسیب میزند. با زبان بدن نامناسب شما میتوانید فرصت های مناسب خود را حتی قبل از آنکه دهان باز کنید، خراب کنید.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۴.۰۲.۱۹ ۱۰:۳۷]
[ Photo ]
💥اشتباه کردن، اشتباه نیست!
تکرار کردن اشتباه، اشتباه است...
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۴.۰۲.۱۹ ۱۰:۳۸]
[ Photo ]
مدیریت دانش را از پنگوئن ها بیاموزیم
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۴.۰۲.۱۹ ۱۷:۱۳]
💥 رؤیای گم شده شما چیست؟
آرنولد مطمئن نبود که میخواهد چه کاری انجام دهد فقط میدانست که نمیخواهد افسر پلیس یا نجار باشد. او فقط میخواست در هر کاری که وارد میشود، بهترین باشد. او عاشق ورزش بود و بسیاری از ورزشها را یاد گرفته بود اما اینها علاقهی او نبودند. تا این که یک روز مربی فوتبال، از او و دیگر اعضای تیم خواست که هفتهای یک بار برای تقویت عضلات خود، وزنه بردارند. رؤیای آرنولد در حال شکل گرفتن بود.
او که تا به حال وزنهبرداران را ندیده بود با دیدن آنها مطمئن شد که این همان رؤیای گم شدهی اوست. پدر و مادرش فکر میکردند این هم یکی از مراحل گذرای زندگی اوست اما آرنولد تصمیم خود را گرفته بود او میخواست یک بدنساز شود.
آرنولد به رؤیای خود رسید. او بارها به عنوان مرد اول جهان و المپیک معرفی شد. او در فیلمهای بسیاری بازی کرد و بیش از 6/1 میلیارد دلار بهدست آورد. آرنولد شوارزنگر بالاخره توانست در تحقق رؤیای خود موفق شود.
منبع: کتاب نقشه رویا
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۴.۰۲.۱۹ ۱۷:۱۴]
📚 کثرت نصایح در دنیای مجازی
در دنیای مجازی وحقیقی، مفاهیم و مطالب ارزشمند و مفید و نغز آنقدر زیاد است که اگر در جامعه به اندکی از آن واقعا اندکی از آنها عمل می کردیم، بی شک امروز ما جزء جوامع سر آمد در دنیا بودیم.
شاید یکی از دلایل گرفتاریهای ما فراوانی زیاد این توصیه ها و مطالب ارزشمند است که ما را به این وضعیت رسانده و در واقع گیج کرده است که نمیتوانیم تصمیم درستی گرفته و بدان عمل کنیم.
💡مانند کسی که خیلی پول دارد و هر لباسی که بخواهد میتواند بخرد، ولی دست آخر هیچ چیز نمی خرد و به خانه بر میگردد و در نهایت آشفته و ژنده پوش در خیابان ظاهر می شود!
مرتضی یوسفی طهارم
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۴.۰۲.۱۹ ۱۷:۱۵]
📚 پشیمانی چیست؟
پشیمانی فقط این است که لحظه ای باید کاری را بکنی، دلت بگوید بکن، روح ات بگوید بکن؛ اما تو دستت بلرزد و کاری را که در همان لحظه باید بکنی، نکنی؛
فرق بچه ها با بزرگترها هم در همین است؛ بچه ها پشیمانی واقعی ندارند، هر لحظه انکه دلشان می گوید، اجرا می کنند، هرکاری که دیگران بگویند بد است، اما دلشان خوب بدانند، می کنند،
💡بچه ها تابع صدای قوی درونشان هستند، پس پشیمانی برایشان بی معناست، در لحظه آن کار که باید بکنند را می کنند و صدای درونشان را بر صدای دیگران ترجیح می دهند،
در یک لحظه هم بزرگ می شوند؛ لحظه ای که صدای دیگران را بر صدای خود ترجیح می دهند، آن لحظه اتمام کودکیست، تمام.
سیدمجیدحسینی
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۴.۰۲.۱۹ ۲۰:۲۷]
⭕️نکته مدیریتی
مدیران باید توجه داشته باشند که در مسئولیت سنگین مدیریت، تنها نیاز به افزایش معلومات و ذخایر ذهنى نیست، بلکه به کارگیرى و تقویت قوه ى تجزیه و تحلیل در مسائل از اهمیت خاصى برخوردار است.
مدیرى که توانایى تجزیه و تحلیل مسائل را دارد، داراى ویژگى هاى زیر است:
1- از چهار چوب ذهنى مشخص و منظمى برخوردار است.
2- در برابر هر مساله اى، جنبه هاى مختلف آن را بررسى نموده، راه حل ها و راهکارهاى مناسب را در نظر مى گیرد.
3- راه حل ها را دسته بندى و اولویت بندى مى کند.
4- مراحل آغاز و انجام و راهکارى را ترسیم و مورد بررسى قرار مى دهد.
5- جنبه هاى مثبت و مشترک راه حل ها را در ذهن خویش مورد پردازش قرار مى دهد.
6- با نو سازى فکرى و ترکیب نکات مثبت، به راه حل جدید و ابداعى مى رسد.
بطور کلى، چنین مدیرى هرگاه با مشکل و مساله اى مواجه شود که نسبت به آن سابقه ذهنى نداشته باشد، مى تواند آن مساله را بر اساس اصول و معلومات خویش حل نماید.
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۵.۰۲.۱۹ ۱۰:۴۵]
[ Photo ]
آنها که فرهنگ چندان غنی ندارند رفتارهای متنوعی دارند:
یکی آشغال می ریزد،
یکی حمام نمی رود،
یکی متلک می گوید،
یکی هم آلودگی صوتی ایجاد می کند،
......
اما همگی یک ویژگی مشترک دارند:
کتاب نمی خوانند !!
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۵.۰۲.۱۹ ۱۰:۴۵]
[ Photo ]
💥 ۱۰ کاری که شما را مدیر موفق می کند
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز
محمود معظمی اپارات [۱۵.۰۲.۱۹ ۱۰:۴۶]
📚 پول پول میاره؟ شهرتم شهرت!
یه روز که مثل همه ی روزای پاییز بود برام، وقتی از کلاس برگشتم رفتم همون کافی شاپ تو مسیر محل کارم که یه لیوان شیر بخورم این تقریبا به عادت هر روزم تبدیل شده، وقتی نشستم و منتظر بودم که برام لیوان شیرم رو بیارن یه دوست قدیمی زد روی شونمو و با صدای بلند رشته ی افکارم پاره و شد ناخواسته از جا بلند شدم و بغلش کردم و نشست و شروع کرد به صحبت
از این همه مدتی که همدیگرو ندیده بودیم متوجه شدم دنبال کاره و از من خواست که تو شرکتی که کار میکنم براش کاری جور کنم، اما چون رشته و تخصصش به کار ما نمیخورد من جواب منفی بهش دادم سوال جالبی از من پرسید که خیلی منو به فکر وادار کرد. سوالش این بود
چطور وقتی اعتباری ندارم اعتبار کسب کنم؟
این سوال شاید سوال من و خیلی از افرادی که الان دنبال کارن باشه. اگر مثلا آرایشگر برد پیت باشی، برای کسی مهم نیست، چطور به این نقطه رسیدی
خود این جمله به تنهایی به همه میفهمونه که تو توانایی و شایستگی داشتی و این یعنی اعتبار و مردم با هیجان بهت میگن آرایشگر برد پیت و برات صف میبندن.
شاید تمام کاری که کردی این بوده که یک بار در اصلاح موهای برد پیت کمک کردی. شاید سر صحنهی یه فیلم کار میکردی و یکدفعه از تو خواستن کمک کنی که در عرض دو دقیقه سرش رو بتراشی. شاید یک بار موهاش رو آرایش کرده باشی و بعد به خاطر گندی که زدی سرت داد کشیده باشه. فرقی نمیکنه.
بازهم حسابه:
شاید درست نباشه الان این حرفو بزنم و حقیقت زشتیه که بگم شهرت شهرت میاره ولی در واقع همینه تا حالا به یه سری جمله ها که هرروز دورو بر خودمون میبینیم فکر کردی؟ مثلا جمله ی پر فروش ترین کتاب سال …..
این جمله دقیقا باعث میشه که یه کتاب خیلی بفروشه واستا یه حقیقت تلخ دیگه هم بگم که بعضی از نویسنده ها حجم عظیمی از کتابشون رو میخرن تا آمار فروش بره بالا و وقتی این آمار فروش به اندازه ی کافی رفت بالا باعث چی میشه؟؟ درسته! باعث میشه اون دروغ تبدیل به حقیقت بشه.
یه جمله ای که خودم خیلی بهش اعتقاد دارم اینه که اینقدر اداش رو در بیار تا خود اون چیز بشی!
شاید خیلی حس بدی داشته باشی ولی اینو بهت قول میدم که هر کسی تا به امروز به هر جایی که رسیده که از نظر تو موفقه تو یه نقطه ای این بازی رو بازی کرده و دقیقا این همون دلیلیه که پیشرفت از نقطه ی صفر کار سختیه.
یه داستان جالبی یادم اومد که ریچارد برنسون موسس Virgin Group که متشکل از 400 شرکت هست، در نوجوانی تصمیم گرفت در مجلهی بینام و نشانش به چند بانکِ بزرگ آگهی بفروشه. برنسون به یکی از این بانکها زنگ زد – که اسمش رو میگذاریم بانک الف – و بهشون گفت که رقیبِ شماره یکِ اونها(بانک ب) یک تبلیغ تمامصفحه در مجلهی برنسون سفارش داده. آیا بانک الف هم مایل هست با یه آگهی دیگه جوابشون رو بده؟ (در حالی که بانک ب ابداً چنین کاری نکرده بود). وقتی بانک الف یه آگهی سفارش داد، اون وقت برنسون با بانک ب تماس گرفت و همین کار رو تکرار کرد.
اگر هنوز به دنبال اعتبار میگردی، میتونم چند ایده پیشنهاد بدم .
برای یک آدم معتبر، مجانی کار کن .
تنها شرطت این باشه که بتونی این کار رو در رزومهی خودت بگذاری. لازم نیست کسی بدونه که این کار رو مجانی کردی، همه تصور میکنن که براش پول گرفتی.
بدون گرفتن اجازهی کسی، براش کار کن!
برو جلو: یه لوگوی جدید برای یاهو طراحی کن. یا یه فیلمنامهی بهتر برای بتمن بنویس. بعد بگذارش روی اینترنت و سعی کن تا جای ممکن منتشرش کنی و کاری کنی که همه ببینن.
از ارتباطاتت بهره بگیر .حتما یک نفر رو میشناسی که در یک جای معتبر کار میکنه. شاید یه استاد دانشگاه، یه مدیر سابق، یا یه دوست در یه شرکت بزرگ داشته باشی. راهی پیدا کن که یه کاری برای اونها انجام بدی، هر چقدر هم که کوچیک باشه. حالا اولین «براد پیت» خودت رو گیر آوردی.
💡سخن آخر :
هر اعتباری که به دست بیاری، به دنبال خودش اعتبار بیشتر میاره. تو تا ابد «آرایشگر براد پیت» میمونی. وقتی که اولین اسم رو گرفتی ، اسمهای دیگه هم پیدا میکنی ؛ و خیلی زود اون اعتبار واقعی که به دنبالش بودی رو به دست میاری .
فک میکنم جواب سوال دوستمو دادم ؟ شما چی فکر میکنین ؟
***
ترجمه شده توسط لرن فایلز
🗝مشاوران کسب و کار 🗝
محمود معظمی پس انداز